Friday, February 17, 2012

Trip Ke Pu.J...

Assalamualaikum.. Hye korang.. Pe cer korang hari nie??
Aku macam bese jer.. ^^


Hari nie aku nak post pasal trip aku dengan kelas JIM110 6C ke Pu.J, Kolompor (PutraJaya, Kuala Lumpur).. Aku tak nak guna P.J sebab aku takut aku yang keliru.. haha.. So aku guna Pu.J untuk PutraJaya.. Then aku guna Pe.J untuk Petaling Jaya.. haha..


Ok.. Baru2 nie kelas aku ader buat trip ke Pu.J, kolompor.. Kat Pu.J ader 2 tempat yang kita orang pergi.. Antara nya Istana Kehakiman (Palace of Justice) dengan Seri Perdana (tempat kediaman rasmi PM).. Aku rasa trip nie berbalai sebab tempat yang kita orang buat lawatan tue memang best..


1st skali tempat yang kita orang pergi ke Istana Kehakiman (IK).. Phew.. Tempat dya memang terbaek la.. Nice pun nice.. Senang crite memang lawa habis la tempat dya.. haha.. Kagum aku buat seketika masa tue.. Aku memang nak abik kos LAW time lepas SPM tapi niat aku tak kesampaian.. Jadi bagi aku dapat masuk tempat LAW pun jadi la.. Lepas gian cikitt.. haha..


Masa dekat IK, kami di bawa ke bilik persidangan.. Dekat situe tempat untuk yang maha arif dengan maha arif berbincang.. Tapi kami berpeluang.. So peluang depan mata jangan lepaskan.. haha.. Dapat la aku merasa duduk dekat kerusi hakim.. Berangan cikit time tue.. haha.. Masa dalam bilik persidangan, kita orang ader sesi Q&A..



So kita orang tanye je pe benda yang kita orang nak tahu tentang dunia kehakiman dan undang2.. FASI tue cakap “baik korang tanye skunk.. free jer.. nanti kalau korang nak tnye lawyer.. Satu soalan dorang kenekan bayaran RM300.. Tu pun depend dekat lawyer tue sendiri..”

Lepas tue, kami di bawa ke court tapi court yang kita orang pergi just court rayuan.. Lepas FASI tue bagi taklimat bagai.. Kami dibawa plak ke court rayuan yang tengah berlangsung masa tue.. haa.. Korang tau tak.. Nak masuk court pun ader style dya tersendiri.. Masuk je court kene bow tapi bukan bow dekat hakim tue..


Just bow bagi tanda hormat dekat logo IK tue sendiri.. FASI tue cakap “orang besar2 pun masuk bow tanda hormat.. Kita yang rakyat biasa nie.. Pun kene bow untuk rasa hormat.. tue memang procedure kehakiman..”

Masuk court kene bow.. Nak keluar court pun kene bow.. Memang style.. haha.. Lepas tue baru la kita orang di bawa ke Perpustakaan IK dan juga ke Muzium IK.. IK pnye library dengan museum memang nice la.. Macam tak rugi la kalau buat lawatan kat situe..


Adib..


Sahedan.. Afiq.. Me.. Sufian..

Nea with Me.. ^^


JIM110 6C ^^

Lepas lawatan bagai dekat Istana Kehakiman.. Kita orang pergi dekat tempat kediaman rasmi Perdana Menteri.. Dekat Seri Perdana (SP).. Ya ALLAH.. Tempat dya bagi aku tak boleh nak luahkan dengan kata2.. Korang kene datang sendiri dekat situe pastu korang tengok sendiri.. Tempat dya memang lawa dan cantik habis la weii.. Sumpah lawa.. Rumah Kawan aku yang anak Tan Sri pun tak lawa n cantik macam Seri Perdana.. haha.. (sory Razif.. haha..)

Yang aku terpegun nak mamposss dekat koleksi yang ader dekat SP.. Aku suka dekat Gemstone dya.. phew.. Lawa habis.. Masalah nya aku nak abik gambar but dorang tak bagi.. kalau tak aku da boleh tunjuk dekat korang dah.. haha.. Nak tau pegi la SP sendiri.. then tengok sendiri.. haha..


Nie baru tengok dekat luar.. kalau tengok dekat dalam.. Phew..

Lepas tue kita orang pegi Alamanda.. Dekat sana berpecah ikut group sendiri.. macam bese la kan.. haha.. aku dengan group laki.. JIM110 6C.. Lelaki ader 8 orang je pun.. haha.. kita orang gerak g makan KFC then g maen bowling.. Macam2 hal berlaku time maen bowling.. Lawak habis la.. nak crita semua memang panjang.. haha..


Then lepas pkul 6.. Kita orang gerak semua ke UiTM Segamat.. Yang penting..


Esok ader kelas.. T.T

A - P - COOL

^^

No comments:

Post a Comment