Friday, February 10, 2012

Aduhh.. Xcident plak... -.-"

Assalamualaikum korang... Senyum cikittt... ^^

Hari nie aku nak post kat blog untuk korang hadap pasal kawan aku yang kemalangan kat selekoh kedai makan tadi.

Tujuan : Nak pergi beraya sakat dekat rumah kawan aku punye awek.
Tarikh : 17 - 9 - 11 (sabtu) ----> SKUNK BARU NAK POST.. -.-"
Mangsa : Aku dan kawan2
Pemangsa : Kerete yang kawan aku langgar (bukan salah kami punn..)
Kenderaan : Perodua vs Toyota
Tempat kejadian : Selekoh kat kedai makan dekat belakang giant...

Aku pun tak tau lah salah sapa.. Tak pe la.. Nie yang ak nak post kat blog, untuk korang hadap
dan korang bg la pendapat dan pandangan korang sape yang sebenar-benarnya yang salah.
Aku nak tiap panjang malas sebab story kali ini macam panjang cikittt.. Jadi aku buat macam
nie je la..

Hari Jumaat
-Kawan aku cakap awek dya jemput kami pergi rumah dya untuk beraya
-Kami pun cakap "orait, boleh je tapi yang pasti makan mesti sedap. tak sedap kw yang kene"..
-Kami semua gelak. "hahaha..."

Rancangan asal kami ke rumah awek (piwiittt...)

keluar rumah pukul 1.30 -> perjalanan makan masa selama 1jam15minit -> sampai dan beraya selama 1jam ++ kowt (aku tak igat tapi aku ambik masa 1jam jer) -> balik rumah makan masa 1jam15minit -> sampai rumah dalam pukul 5 (lebih kurang mcm tue la)

Hari Sabtu
-Kami pun bersiap dengan pantas sebab masing2 bangun lambat -_-"
-Kuar rumah naik kete kawan aku.. kete perodua rusa bercorak pantai (tak tahan..)
-Aku da pesan kat kawan aku drive hati2 sebab time kawan2 aku bersiap (bangun lambat) aku tido kejap (bangun awal)
-Aku cakap macam ni.. "Wei nati kau drive hati2 tau sebab tadi aku tido aku mimpi buruk" -> kawan aku "okok.."
-Kami pun lalu dekat belakang giant sebab nak ke main road

<5minit kemudian>
-Tup2.. keboom... berlanggar dengan kete toyota.. (toyol betol)

Nie yang ak nak story nie.. (malas da nak buat point2. takut korang xfaham plak kan.. ntah2 point kat ats ni pun korang da tak faham.. uwwawaa..)

Ok.. laluan belakang giant nie ader 4lorong (2pergi/2balik). kawan aku bawa kete ikut lane kiri
sebab kami nak ke main road terus belok kiri bukan belok kanan. tapi sampai je dekat selekoh
nak ke kedai makan, tiba2 muncul kete toyol (toyota) dari lane kanan terus belok nak masuk
lorong selekoh kedai makan. ermm.. memang kene la kan.. keboom kebaboomm sudah..

"adoi.. excident plak.." -> aku monolog sorang2

kawan aku ape lagi.. terus turun terus serang la orang tue.. bukan gaduh la tapi.. nak setel
cara elok.. (poyo je ayat).. mmg terang tang2 kowt nampak bukan salah kami sebab lane kami
lane kiri memang terus dan untuk belok kat selekoh kedai makan tapi lane kete toyol tue lane
kanan memang lane untuk terus..

korang faham ke tak nie.. macam blur2 jer.. hahahaa.. macam nie la kete toyol tue dari lane kanan nak terus masuk selekoh kedai makan yang ader dekat lane kiri sedangkan kami ader kat lane kiri.. kete kami gerak kowt bukan nya berhenti un.. kete toyol tue pakai masuk jer..

pastu da langgar dya kata salah kami plak sebab tak nampak kete dya nak belok.. kete dya yang datang dari celah mane ntah pastu terus nak belok.. memang dapat plak kan...

"orng tue kata nak setel mcm mane nie... bayar la.. kalau tak mahu bayar setel dekat balai la.."
driver kete toyol tue ckp kat kawan aku...

kawan aku tak nak bayar.. dya kata setel balai pun balai la.. yela sape nak bayar sebab bukan
salah kita...

pastu pegi la balai buat report... kami harap kami la yang betul biar org kete toyol tue yang salah
tapi da LAW kan..

-kete kene langgar belakang = menang
-kete kene langgar depan = kalah

result nye 10% je kami boleh menang lagi 90% salah kami sebab kami yang langgar dya walaupun bukan salah kami...

nie gambar situasi aku buat untuk korang judge la sendiri salah sape..
nie gambar kete toyol tu ngn kete kawan ak...





p/s: bagi la pendapat atau pandangan korang.. benda da setel just aku nak kan view dari korang..


A - P - COOL
^^

No comments:

Post a Comment