Saturday, October 15, 2011

Pensil Merah!!!

Assalamualaikum w.t.h. ^^

Sebelum aku nak post aku punye entry untuk korang hadap (bace).. aku nak cakap someting (sebenarnye aku nak jerit.. )

AAAAKKKKUUUU NNNAAKKKK HHEENNNPPPOONNN BBBBAARRUUUU!!!!!
(aku jerit kat sinie je la.. kalau aku jerit kat bilik nati orang igat aku gilew plakk..)

haa.. pasal henpon nati aku buat entry baru untuk korang hadap lagi... sekarang aku nak post pasal PENSEL TEKAN... mechanical pencil bak kate omm puteh..

macam nie korang, aku ader satu pensel tekan nie kale ijau.. tapi masalah nye pensel tekan tue aku ader satu jer.. aku gune pensel tekan tue sejak aku form 5 kowt... time tue pensel tekan tue yang paling bez yang penah aku gune sebab pensel tekan tue bukan aku yang beli tapi ader special person yang bagi kat aku... hohoho...

orang yang terlalu istimewa tue cakap macam nie kat aku time nak bagi pensel tekan tue kat aku...


orang istimewa: kau SPM kan tahun nie..
aku: ahaa la.. aku spm tahun nie.. cuak beb..
orang istimewa: nah.. aku hadiahkan kw pensel tekan nie untuk kaw gunekan time SPM nati...
aku: owh... thank you x3...
orang istimewa: kalau kaw gune pensel tekan nie time jawab SPM, nati result kaw dapat 30As..
aku: AMIN... (agak la 30As kan.. wakakka..)
[sebenarnye gune word I dan YOU.. tapi kat blog nie aku gune word KAU dan AKU.. baru nampak ROCk...]

aku pun terima la pensel tekan tue dengan pintu hati aku terbuka luas.. tapi masalahnye time SPM mane lah boleh jawap gune pensel tekan.. sume jawab gune PEN kan.. tak pe la, aku gune jugak la pensel tekan yang berwarna hijau tue.. bukan untuk jawab kertas SPM tapi aku gune untuk conteng kertas soalan SPM.. asalkan aku gune pensel tekan tue time SPM..

sekarang nie aku da belajar dekat Universiti Tempatan (malas la nak pegi universiti over-de-sea..) dekat bahagian selatan. aku suke gune pensel tekan nie sebab best dow dya punye surface tempat pegang tue.. memang beak pnye la kan..

tapi nak di jadikan movie 4.5 star, aku boleh tertinggal pensel tekan tue dekat rumah.. phew time tue aku rase macam .....

macam tue la... aku sanggup beb tulis gune pensel papan (pensel 2B) walauun tak suke.. aku ader gak minta kawan kalau dorang ader pensel tekan lebih ker tapi nie kan movie 4.5 star, boleh plak semua kawan aku tak ader pensel tekan.. semua takat-takat ader pensel papan / pensel kayu.. kalau macam tue aku pun ader.. nasib2...

tetiba aku ternampak kawan aku nie gune pensel tekan same jer dengan pensel tekan aku yang sekarang nie tengah beronok-ronok kat rumah..

aku pun tnye dya...


aku: wei, mane kaw beli pensel tekan nie...
kawan aku: pensel tekan nie?? owh aku beli dekat kedai nasi lemak semalam..
aku: kau buat lawak ek??
kawan aku: name pun pensel tekan.. mesti la aku beli kat kedai buku.. kaw nie..
aku: ader banyak lagi tak pensel tekan nie time kaw beli semalam?
kawan aku: banyak kowt... kalau kaw nak beli, pegi la kat kedai buku tue..
aku: banyak tue tinggal berapa jer??
kawan aku: ....... -_-"
aku: marah ker??
kawan aku: wei aku tengah buat akaun nie dow.. tengok da tak balance da.. ish kaw nie.. buang masa I jer..

time tue memang aku tak ader niat nak buat dye mara tapi da alang2 baek aku terus kan jer.. haha... sape tak mara... kalau aku yang kene aku pun .... aku mane mara.. aku PENAMPAR je terus.. hahaha...nyang paling aku lawak siap cakap "BUANG MASA I JER.." adoi....

masa berlalu hari demi hari... aku tetap gune pensel papan tok buat notes.. nak gune PEN macam bazir ink.. baek aku gune pensel papan jer la kan..


TIBA-TIBA... jeng3...
movie aku da neak taraf jadi movie 5 star... sebab kawan aku yang marah aku tadi message aku..
nie message dya dekat aku... jeng3..


kawan yang marah tadi: wei hari tue kaw tanye aku pasal pensel tekan yang aku gune tue kan...
aku: ahaa.. nape? (pendek je aku balas.. message dya 1sen jer...)
kawan yang marah tadi: kaw da beli ke belom pensel tekan tue?? still using pensel kayu ker??
aku: belom beli lagi.. tak pe la nati aku balik rumah aku abik la pensel tekan tue.. ahaa.. gune pensel papan.. asal bro??
kawan yang marah tadi: k chow...
aku: . . . .

aku pun tak tahu kenapa dya tanye aku macam tue.. time tue aku pkir 2 benda jer..
1) dya nak belanje aku pensel tekan tue ker.. ATAU...
2) dya nak perli aku.. adoi.. BUANG MASA I JER...


esok mase kelaz kawan aku yang message aku semalam jumpe aku... aku terkezut kowt..
alaaa... panjat boboi...

kawan aku: nah wei pensel tekan yang kaw nak same dengan aku tue..
aku: lolzz... bile plak aku suru kaw belikan..??
kawan aku: tak pe x3.. aku belanje kaw..
aku: haa.. seriusly?? hohoho...
kawan aku: menderita aku tengok kaw gune pensel kayu... abik je la..
aku: kaw menderita dan sengsara ke tengok aku gune pensel papan.??
kawan aku: sungguh menderita...
aku: perli jer ek.. belasah kang...
kawan aku: nak abik tak nak xpe.. aku boleh bagi kat orang laen jer..
aku: mesti la aku nak.. kaw bagi aku kowt.. hehe.. thankz bro..

nie pensel tekan yang kawan aku bagi..


jadi sekarang nie aku dah ader dua pensel tekan... satu warna hijau dan satu lagi warna merah...
dua-dua aku suke sebab dua-dua pensel tekan nie orang belanje aku..

p/s: kalau ader diantara korang yang nak belanja aku pensel tekan tue.. meh la sinie... aku ambik jer..
tapi kalau boleh belanje la aku pizza hut ker.. baju jalan ker... seluar jeans ker...
baru best.. akan ku pakai selalu... hahahaha...


A - P - COOL
^^

No comments:

Post a Comment